Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 18:13

Петриківська філія Петриківського опорного закладу освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради


Share |
Твоя мова
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [19]
Для батьків [1]
Цікава інформація [27]
Класному керівнику [5]
Методична робота [13]
Сценарії свят [1]
Виховання [1]
Для учнів [1]
Психологія [0]
Умілим ручкам [3]
Критерії оцінювання [3]
ДПА [0]
Дніпропетровщина
Точний час
Храм
 СВЯТО-ПОКРОВСЬКИЙ СОБОР
Цікавинки
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика




Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Cьогодні були на сайті

Гість,

Каталог статей

Головна » Статті » Цікава інформація

КАТЕРИНА СЕРЕБРЯНСЬКА: РАНКОВА ГІМНАСТИКА - ЦЕ БЛАГО ДЛЯ ДУШІ, РОЗУМУ ТА ТІЛА

У київських школярів з  2011 року навчальний день починатиметься не з дзвоника і предмета за розкладом, а з ранкової гімнастики. У вересні цього року Київрада затвердила міську цільову програму «Ранкова гімнастика» для школярів 1-4 класів загальноосвітніх шкіл Києва. Ініціатором такого нововведення виступила абсолютна олімпійська чемпіонка з художньої гімнастики, голова правління Благодійної організації «Фонду розвитку спорту» Катерина Серебрянська, з якою і поспілкувалося ІА «Світ освіт».

Чому ви вирішили виступити з ініціативою запровадження обов'язкової ранкової гімнастики для школярів?

Ідея запровадження та розробки проекту «Ранкова гімнастика» у школах виникла, коли мій власний син пішов до школи. Виявилося, що дітлахам дуже складно звикнути до нового, шкільного режиму дня. Дитина має дуже рано прокинутися, зібратися, поснідати. На таку необхідну річ, як зарядка, немає ні сил, ні часу! Але ж попереду – чотири-п'ять, а то й шість уроків, треба бути уважним, зосередженим і бадьорим, а організм дитини ще спить, всі органи працюють на низькій частоті. Поступово накопичується втома, апатія, діти починають хворіти. Подивіться статистику захворюваності школярів після першого року навчання, там просто жахаючі показники за всіма статтями! Відхилення в опорно-рухомому апараті мають до 43% школярів, порушення зору – 95%, нервової системи – 30%, органів травлення – 82%, алергічні прояви – 25% (дані отримані в результаті дослідження захворюваності школярів Печерського району м. Києва). Тобто, наші з вами діти йдуть до школи здоровими, а після школи отримують цілий букет хвороб!

Для мене «Ранкова гімнастика» – це філософія, це рух, це культура здорового способу життя. Ми зараз живемо в такий період, коли організм зазнає колосальних навантажень: величезний потік інформації, екологічні проблеми, продукти низької якості, тому всім нам необхідні інструменти, які допоможуть зберегти наше здоров’я. І ранкова гімнастика – це один із елементів здорового способу життя, вона повинна стати гарною звичкою, що прищеплюється з самого дитинства.

Тож у чому користь саме комплексу вправ «Ранкової гімнастики»?

Ранкова гімнастика допомагає організму прокинутись, налаштуватися на робочий лад та має більш значущий ефект: укріплюється нервова система, відбувається профілактика захворювань шлунково-кишкового тракту, сколіозу, плоскостопості, зору. У дітей підвищується концентрація уваги, швидкість мислення, поліпшується пам’ять. Наші прості й водночас веселі вправи дозволяють поліпшити здоров’я дітей за всіма цими показниками. І до того ж слід пам’ятати про куріння та наркоманію! Зараз це просто біда у школах, і ми намагаємося пропагувати культуру здорового способу життя.

Крім того, десять хвилин ранкової гімнастики п'ять днів на тиждень додають ту необхідну дітям годину фізичної активності, якої не вистачає в їхньому шкільному розкладі. За нормами, школярі повинні займатися фізкультурою три рази на тиждень, а у більшості шкіл уроків фізкультури лише два.

З якими труднощами ви зіштовхуєтесь, впроваджуючи проект «Ранкова гімнастика для школярів 1-4 класів» в міську систему освіти?

Розробити саму програму було доволі легко, тому що ми вже понад 10 років професійно працюємо з дітьми від 2 до 16 років, і чітко знаємо, що їм подобається, що для них корисно і як це зробити найефективніше.

Щодо проведення програми на міському рівні, це було дещо складніше. Аби «Ранкова гімнастика» стала цільовою міською програмою, нам необхідна була підтримка влади. На базі школи №75 Києва ми провели експеримент, який добре продемонстрував ефективність ранкової гімнастики. Школярі протягом двох місяців виконували запропоновані нами комплекси, а ми отримували зворотній зв’язок від дітей, батьків і вчителів. Після закінчення експерименту 90% дітей і понад 95% вчителів дали позитивні відгуки.

Відтак, ми спільно із депутатом Аллою Шлапак (головою постійної комісії Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту – ред.) звернулись до Київради із пропозицією запровадження ранкової гімнастики в усіх школах міста. Процес погодження виявився досить довгим, і тільки на початку нинішнього учбового року програма «Ранкова гімнастика» для учнів 1-4 класів м. Києва була офіційно затверджена Київрадою та мером.

Де ще, крім Києва, у школах запроваджено обов’язкову ранкову гімнастику?

Поки в Києві приймалося рішення щодо введення ранкової гімнастики, ми успішно здійснили такий проект у Харкові. За підтримки мера Михайла Добкіна, а потім в.о. Геннадія Кернеса ми спільно реалізували програму «Школа здоров’я». Це була комплексна просвітницька кампанія про здоров’я. Дітлахи робили гімнастику разом із веселими героями.

А коли планується старт програми в київських школах?

Я планую стартувати з початку січня 2010 року, в крайньому разі – з лютого. Однак, для цього мені необхідно залучити фінансування, оскільки у міському бюджеті коштів на реалізацію проекту не передбачається, і вся ініціатива лежить на моїх тендітних плечах. Безумовно, я можу прийняти допомогу від політичних партій, які із задоволенням використають цю програму у своїй наступній передвиборчій кампанії під девізом турботи про дітей. Але мені б хотілося уникнути надмірної політизації, я бачу цей проект скоріше соціальним, спрямованим на поліпшення здоров’я підростаючого покоління. Тому наразі «Фонд розвитку спорту» в моїй особі активно шукає інвестора, а точніше - спонсора, готового вкласти гроші в майбутнє своїх дітей і впровадити зарядку на тривалий термін.

Чому Київрада затвердила міську цільову програму «Ранкова гімнастика» лише для школярів 1-4 класів загальноосвітніх шкіл Києва? Чи плануються заняття для дітей старших класів?

Коли ми проводили експеримент у школі №75 Києва, у нас займалися діти з 1-го по 12-й клас. Ми отримали, на свій подив, дуже позитивні відгуки навіть від старшокласників. Для кожної вікової категорії ми знайшли своїх героїв, своїх кумирів, тому і малюки, і підлітки займались із великим задоволенням. Окрім того, в результаті експерименту суттєво покращились показники здоров’я школярів. Зараз ми запускаємо гімнастику з 1-го по 4-й клас, тому що розуміємо, що «слона можна з’їсти по частинах». Коли будуть отримані результати у молодшій школі, будемо поступово залучати дітей старшого віку.

Як до введення в школі ранкової зарядки поставилися учні, вчителі та батьки?

Я задоволена отриманими результатами і відгуками, і при цьому прагну досконалості. Ми з’ясували для себе кілька суттєвих моментів. По-перше, для дітей дуже важливо поновлювати комплекс. По-друге, більшість вчителів – на жаль! - це люди за 50, а то й 60 років, і вони, звичайно, не готові міняти свої звички. При цьому молоді викладачі підтримали нашу ініціативу і радо включилися в процес. Тому ми наразі розробляємо схему, як донести цю зарядку до дітей і при цьому подолати спротив викладачів. Досвід київської та харківської шкіл показує, що діти з великим задоволенням беруть на себе проведення ранкової гімнастики, змагаються за право вести її! Тільки тут дуже важливо, щоб вправи виконувалися правильно, щоб діти були здорові.

Яким чином повинна проводитися гімнастика для школярів? Скільки часу вона триває?

Зарядка проводиться у звичайному одязі до першого уроку, хронометраж – 10-12 хвилин. Вправи треба виконувати «до першого поту». Ранкову зарядку можна робити в класі, у холі, в актовій залі, якщо тепло – то, безумовно, краще проводити зарядку на вулиці, на свіжому повітрі.

Хто повинен проводити гімнастику в школах – вчителі фізкультури, класні керівники, педагоги-організатори?

Ми збудували легку й комфортну систему для вчителів, тут є кілька варіантів. Перший – ми навчаємо вчителів молодших класів, вчителів фізкультури, педагогів-організаторів, і вони доносять ранкову гімнастику до своїх учнів. До речі, й самому педагогу буде дуже корисно перед початком роботи з дітьми привести своє тіло до тонусу, додати йому заряд бадьорості. Другий варіант - наш веселий герой Серебряшка протягом всього періоду приходить у класи, показує вправи, мотивує дітей, і потім діти займаються під керівництвом вчителя. Ми, зі свого боку, надаємо всю необхідну інформацію: запис на DVD, методичні посібники, буклети з комплексом вправ.

Окрім ранкової гімнастики, в рамках пропаганди здорового способу життя необхідно запровадити спеціальні «Щоденники здоров’я», в які вносяться дані про здоров’я дитини, інформаційні дошки в школах, змагання з подарунками та призами в кінці року, півріччя.

Яким чином проводиться навчання вчителів необхідному комплексу вправ?

Навчання проводиться протягом однієї-двох годин одноразово, тобто одному комплексу можна навчатися за один раз.

У чому особливість гімнастики, розробленої вами? Який це комплекс вправ?

Це такий танець, до якого включені корисні елементи. Сам комплекс – це професійно підібрані фізичні вправи, які дозволяють розім’яти все тіло, всі м’язи. Але головне в цьому комплексі – весела, динамічна музика, яка піднімає настрій, комбінація рухів у вигляді танцю, щоб зарядка була дітям на втіху.

Ось я нещодавно була в одній зі шкіл Київської області на презентації ранкової гімнастики, і вчитель фізкультури показав, як вони своїми силами це проводять. Я ледве стримувала посмішку, згадуючи своє дитинство й юність. Уявіть собі: спортивний зал, всі діти в спортивній формі, вишикувалися в шеренгу. Звучить команда: «Рівняйсь! Струнко! Праворуч, раз, два!» Далі продовжувати не буду, тому що кожен, хто займався у школі фізкультурою, знає продовження типового радянського уроку шикування до Першого травня.

Зараз на дворі 2010 рік, тож давайте будемо йти в ногу із часом! Ось Росія вже давно ввела зарядку перед уроками в усіх регіонах своєї неосяжної країни. А ми тут сперечаємося: треба, не треба. Важко чи легко. Я вас запевнюю: це просто і легко!

Чи відрізняється комплекс вправ для дітей різного віку?

Так, безумовно. Для дітей 1-2 класів це один комплекс, для 3-4-х класів – інший, 5-6-х – третій і т.д. Музичний супровід також добирається у відповідності до віку дітей.

Яким чином, на Вашу думку, можна змінити ставлення дітей і вчителів до фізкультури, яку часто вважають необов’язковим предметом?

Для початку треба змінити самі уроки фізкультури, програму з цього предмету, застосовувати новий підхід до дітей. На мій погляд, обов’язкові «норми», які й досі входять до шкільної програми, виглядають абсурдними для дітей нового покоління. Більшість школярів активно займаються спортом у позакласний час, і в них урок фізкультури, який починається із шикування і команд «Рівняйсь! Струнко!», тобто має елементи муштри, викликає різкий спротив. Тим часом, наш досвід показує, що уроки фізкультури можуть бути дуже й дуже цікавими. Викладачі «Студії Серебрянських» проводили планові уроки фізкультури в ліцеї № 157 Києва, тож діти й досі згадують ці заняття, настільки вони були захоплюючими!

До сучасних дітей потрібний інший підхід. Та система освіти, яка і досі існує в школах, потребує модифікації, і це стосується всіх предметів, в тому числі фізкультури. Ця система чудово працювала, коли наше суспільство потребувало людей-виконавців, а зараз вона більше руйнує, ніж створює. Особисто я вважаю, що вона обмежує в розвитку. В ідеальному варіанті, завдання школи – виявити особливості дитини, її унікальність, її покликання і розвивати їх. Паралельно допомагаючи та коригуючи її «слабкі» якості. А якщо у дитини талант до творчості або спорту, яким чином наша нинішня система освіти йому допомагає?

Що потрібно зробити у першу чергу, щоб уникнути сумних випадків, які останнім часом неодноразово траплялися на уроках фізкультури?

Навантаження потрібно збільшувати поступово, плавно. Діти гинуть, в тому числі, й тому, що відбувається дуже різке, сильне перевантаження, і серце не витримує. Ну, уявіть собі: ви гуляєте вулицею, а до вас тут підходять і просять пробігти 100-метрівку за певний час. Ви зібралися із силами і стартували. Ваше серце і всі інші органи у шоці: навіщо?! чому?! за що?! Інша справа, якщо ви 3-5 разів на тиждень приходите на стадіон, розігріваєтесь і поступово збільшуєте довжину дистанції, швидкість. Тоді це - фізкультура для здоров’я, і 100-метрівку ви пробіжите легко і залюбки. І головне – на користь своєму дорогоцінному здоров’ю.

Щоб ви могли порадити, аби зберегти своє здоров'я?

Пийте чисту воду без цукру та газу 1-1,5 літри на день, робіть «розвантажувальний» день 1 раз на тиждень, виключивши всю тваринну їжу, споживайте більше овочів та фруктів, регулярно займайтеся фізичними вправами і «Ранковою гімнастикою».

Автор: Олена Токова
Джерело: ІА «Світ освіт»


Категорія: Цікава інформація | Додав: sohik (01.02.2011)
Переглядів: 2910 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
-
Головна » »
Переглядів: | Додав:
Міні профіль
Гость

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:18:13

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Наша адреса

51800

Дніпропетровська обл.

Петриківський район

смт. Петриківка

вул. Шевченка б.3

тел. 2-17-85
Щоденик
Електронні щоденники
 «Для Вас батьки»
Сайти Петриківщини
Пошук
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024