Лекція, учасники якої дивляться фільми у форматі 3D? Для студентів-стоматологів Мюнстерського університету це цілком звичайне явище
Гасне світло, і глядачі надягають спеціальні двоколірні окуляри. Однак їх чекає не знайомство з героями "Аватара" або чергового блокбастера в форматі 3D. Та й замість пакетів з попкорном в руках у них - блокноти та ручки.
У залі сидять студенти-медики, а замість героїв бойовика на екрані - об'ємне зображення зубів, яким явно не завадить втручання стоматолога.
Максимальна візуалізація
Навчальний курс "Зубне протезування", що запропонований учням за спеціальністю "Стоматологія" у Вестфальському університеті імені Вільгельма в Мюнстері, з недавнього часу включає в себе лекції у форматі 3D.
Поки цей метод випробуваний тільки в Мюнстерському університеті, але студенти вже змогли оцінити його очевидні переваги. На їхню думку, максимальна візуалізація навчального процесу значно підвищує її ефект.
"Я подумав: мало того, що це якась новомодна дурниця, так ще й стільки грошей на неї витратили. Але зараз я просто в захваті!" - Ділиться враженнями студент.
Хобі з користю для студентів
Ініціатива проводити лекції у форматі 3D належить викладачеві медичного факультету Мюнстерського вузу, доценту Крістофу Рунте. Фахівець в області зубного протезування, він давно і серйозно захоплюється тривимірною стереоскопічною фотографією. Ідеєю поєднати професійні навички із хобі він поділився з Дітером Дірксеном, експертом в галузі оптики і завідувачем кафедрою "Стоматологічні матеріали". Разом колеги розробили новий метод навчання.
За словами Крістофа Рунте, основне завдання полягало в тому, щоб ідея проведення лекцій в тривимірному форматі була реалізована з мінімальними витратами. На її фінансування пішли гроші, заплачені студентами за навчання, а це не так вже й багато.
"Впровадження нової технології обійшлося університету в 7200 євро, причому левова частка цієї суми була витрачена на спеціальний екран", - розповідає доцент-новатор.
Два роки знадобилося колегам, щоб у Мюнстерському університеті стартував незвичайний 3D-проект. Технічно новинка виглядає наступним чином: в аудиторії встановлюють два бімера - для правого і лівого ока, - оснащених поляризаційними фільтрами. "Зображення проектується на екран з особливим покриттям, що зберігає поляризацію світла. Глядачі надягають спеціальні окуляри, що поділяють картинку на два зображення - для правого та для лівого ока відповідно. Так виникає ефект тривимірності", - розповідає Крістоф Рунте.
За лекціями у форматі 3D - майбутнє?
Завдяки тривимірним зображенням, які Мюнстерський доцент демонструє своїм студентам, інформація стає більш наочною.
"Не будь картинка об'ємною, студенти не побачили б всі грані і кути зуба, важливі деталі могли б вислизнути від їхньої уваги, - упевнений Крістоф Рунте. - А це неприпустимо, коли маєш справу з зубами, імплантатами та зубними протезами".
Проекційну техніку та екран без труднощів можна переносити з однієї аудиторії в іншу, тому новаторським методом вже зацікавилися колеги. Зараз курси лекцій у форматі 3D розробляють на відділеннях анатомії та хірургії, а також на факультеті машинобудування Мюнстерського вузу - там, де тривимірне зображення об'єктів дозволяє значно полегшити навчальний процес.
Автори: Марко Полтронієрі, Марина Барановська
За матеріалами: Освіта.ua