Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 12:47

Петриківська філія Петриківського опорного закладу освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради


Share |
Твоя мова
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [19]
Для батьків [1]
Цікава інформація [27]
Класному керівнику [5]
Методична робота [13]
Сценарії свят [1]
Виховання [1]
Для учнів [1]
Психологія [0]
Умілим ручкам [3]
Критерії оцінювання [3]
ДПА [0]
Дніпропетровщина
Точний час
Храм
 СВЯТО-ПОКРОВСЬКИЙ СОБОР
Цікавинки
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика




Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Cьогодні були на сайті

Гість,

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота

кокспект з історії
Конспект відкритого уроку з історії України у 8 класі Тема .Морські походи козаків . Гетьман П. Конашевич – Сагайдачний . Участь козаків у Хотинській війні .

Мета. Сформувати уявлення про українське козацтво в першій чверті ХVІІ ст; установити зв’язок між діяльністю козаків та зовнішньополітичним життям Європи; визначити роль українського козацтва в боротьбі з іноземними загарбниками на початку ХVІІ ст..
Схарактеризувати постать Петра Кононовича Конашевича-Сагайдачного; дати учням уявлення про морські походи козаків у першій половині ХVІІ ст..;визначити наслідки участі козацтва у Хотинській війні та розкрити значення діяльності гетьмана П.Конашевича-Сагайдачного для зміцнення козацтва.
Сприяти розвиткові критичного мислення та формуванню навичок самостійної роботи учнів; розвивати навички роботи з історичною картою та історичними джерелами; розвивати вміння давати стислу характеристику історичному діячеві та визначати його роль у історичному процесі.
На матеріалі уроку виховувати повагу до історичного минулого українського народу.
Тип уроку:формування нових знань та вмінь.

Обладнання: портрет П. Конашевича-Сагайдачного; підручник В Гісем О.В. Історія України. 8 клас: Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. /О.В.Гісем, О.О.Мартинюк. — Х.: АН ГРО ПЛЮС, 2008,; комп’ютер; фрагменти історичкого відео, роздатковий матеріал.

Структура уроку
I. Організаційний момент.
Створення сприятливого психологічного клімату на уроці
Вправа «Закінчіть речення»

ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Знайдіть помилки»
Зачитування сенкану зі словами козак, чайка.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми уроку.
Визначення завдань.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Передумови морських походів козаків:
2.Морські походи козаків.
3.Гетьман П.Конашевич – Сагайдачний і його вклад у зміцнення козацтва.
4.Участь козаків у Хотинській війні 1621 р.
V. Рефлексія
«Сюрприз груп»
VІ. Підсумки уроку.
VІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель. Вітаю Вас, шановна громадо!
Продовжіть речення
«Вивчати історію свого народу необхідно для того, …»
Вправа «Закінчіть речення …»
Прогнозовані відповіді учнів
- щоб не робити помилок у майбутньому;
- щоб знати героїв, якими можна пишатися;
- щоб розуміти хід історії;
- щоб жити краще.

Вчитель. Дякую, мені дуже важливо було почути ваші думки
Вчитель. Я бажаю вам успіху на уроці..
І група. Ми бажаємо усім гарних оцінок.
ІІ група. Бажаємо плідно попрацювати.
ІІІ група. Отримати насолоду від спілкування.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель. Ми продовжимо вивчати розділ «Українські землі в першій половині ХVІІ ст».
Оголошення теми.

Тема сьогоднішнього уроку… А для того, щоб прочитати тему уроку потрібно виконати завдання.
Гра «Знайдіть помилки»
Гійом Левассер де Боплан. Шановне товариство!
У своїй книзі «Опис України» про козаків я писав, що вони сміливі, кмітливі, дотепні, люблять свободу. Гетьмана призначає король. Відзначалися козаки військовою майстерністю. Вони дуже влучно стріляють із рушниць та важких гармат. Козацькі вози – це «рухома фортеця». Та вразили мене козацькі човни. Вони були громіздкі, на них по 5-7 пар весел. Човни-чайки мали одне кермо. Крім веслярів на човнах розміщувалося до 30 козаків.

Учні аналізують повідомлення іноземця.
Прогнозовані відповіді учнів
- Цей пан – французький інженер Гійом Левассер де Боплан, який
перебував на службі в польській армії з 1830-1847 рр.
- Гетьмана обирали козаки на загальній раді
- У козаків на озброєнні були легкі гармати, а не важкі. Калібром по 30 мм.
- Козацькі човни-чайки були легкими, розміщувалися з обох боків по 10-15 пар весел.
- Човни мали 2 керма. І – на кормі, ІІ – в носовій частині.
- На чайках розміщувалося до 50-70 козаків.
Вчитель. Дякую, діти, за відповіді.
Але ми й досі не можемо прочитати тему сьогоднішнього уроку. Тому що ви повинні прочитати сенкани із словами козак, човен. Це вам потрібно було зробити вдома.
- Читання сенканів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
А тепер прочитайте тему сьогоднішнього уроку: «Морські походи козаків. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний. Участь козаків у Хотинській війні»
Які питання виникають у вас?
Прогнозовані відповіді учнів
- Які морські походи і чому здійснювали козаки на початку ХVІІ ст..
- Чим уславився гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний?
- Коли відбулась Хотинська війна?
- Яка роль козаків у Хотинській війні?
Проблемне запитання:
“Як в першій чверті 17 ст. змінилась роль українського козацтва в суспільстві?”
Щоб знайти відповіді на ці питання я пропоную вам попрацювати в парах, групах, індивідуально.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Які морські походи і чому здійснили козаки на початку ХVІІ ст.?
Працюємо в парах.
1) опрацюйте текст підручника §11, п. 1
2) опрацюйте роздатковий матеріал

3) робота над ілюстрацією «Суне татарська орда» та укр.. народною піснею «За річкою вогні горять».
За річкою вогні горять,
Там татари полон ділять.
Село наше запалили
І багатство розграбили,
Стару неньку зарубали,
А миленьку в полон взяли.
А в долині бубни гудуть,
Бо на заріз людей ведуть:
Коло шиї аркан в’ється,
І по ногах ланцюг б’ється.
А я, бідний, з діточками
Піду лісом, стежечками.
Нехай йому із водою...
Ось-ось чайка наді мною.

Запитання
1. Які причини морських походів? (питання до першої групи)
2. Які нові слова ви прочитали в тексті? (яничари, галери, бранці) Друга пара дає визначення цим словам. (Слова на дошці)
3. Як в народній творчості звучить ця подія? (третя пара зачитує пісню і називає ключові слова.)
Розповідь вчителя
Коли козаки задумують свій морський похід , то не мають дозволу від короля, але дістають його від свого гетьмана і скликають військову раду.На ній обирають наказного гетьмана, який має очолити їхній похід…Будують човни з верби або липи…Кожен козак озброєний двома рушницями шаблею.На кожному човні є 4-6 фальконетів (невеликих гармат),порох, свинець, ядра,компас…
Починаючи з кінця XVI ст., козаки здійснювали постійні напади на володіння Туреччини та Кримського ханства. Найбільшого розмаху козацькі війни з турками й татарами досягли в 10-20-х рр. XVII ст., викликаючи широкий відгомін у різних країнах Європи. З великою пошаною в народних піснях згадується про запорожців, що на маленьких і легеньких "чайках" перепливали бурхливе й підступне Чорне море.
Служба на "чайці" булла важкою, її екіпаж працював під сонцем, дощем, на вітрах, хвилях. Гребли переважно в три зміни, а складні обставини вимагали від екіпажу великого психічного й фізичного напруження. Тому перед походом проводили суворий відбір людей: козаків, неспроможних витримати службу на "чайці", не брали.
Найефективнішим способом боротьби "чайок" з турецькими кораблями був абордаж. Група "чайок", маневруючи, примушувала атакований корабель розпорошувати артилерійський вогонь. У лічені хвилини, коли пушкарі готували гармати для наступних пострілів, "чайки" з блискавичною швидкістю підходили до корабля Оскільки вибухівка з гармат, розставлених на палубі високих галер, летіла вище "чайок", не завдаючи їм шкоди, козаки відразу забиралися на палубу і вступали в бій.
Морські походи проводилися з метою послабити військову силу ворога, знищити його флот, зруйнувати найважливіші порти, звільнити невільників і захопити трофеї, змусити кримського хана припинити набіги на Україну і зайнятися обороною власних міст і узбережжя..
В основі успішних дій козацького флоту була ретельно відпрацьована тактика – маневр, швидкість і несподіваність удару.
Найбільш вдалими були походи на початку XVII ст. Цей період в історії козацтва так і назвали «доба героїчних походів».
Перегляд відео про морські походи
Діти, уважно подивіться фрагмент документального фільму «Козацькі походи на Туреччину». У вас на парті є табличка, в яку вам необхідно вписати роки переможних походів козаків
Роки Походи
1606 козаки завдали удару по турецькій фортеці Варна;
1608 впав Перекоп
1609 пограбували Кілію
1614 Зазнав штурму Трапезунд
1615 Наступ на Константинопольську гавань
1616 Здобули Кафу

1.Що допомагало козакам мати такі успіхи? (Підводний човен)
2.А коли був побудований перший підводний човен? Яке це століття?(1595р.)
3. Хто уславився морськими походами?

2. Чим уславився гетьман П. Конашевич-Сагайдачний?
Погляньте на портрет Сагайдачного. Яким ви його бачите?

Фрагмент історичного фільму.

- Коли народився П. Конашевич-Сагайдачний?
- Де жив і навчався?




3. Коли відбулася Хотинська війна? Яка роль козацтва в цій війні?
Розповідь вчителя
Хотинської війна 2 – 28 вересня 1621р.
У вересні-жовтні 1920 року під селом Цецора (нині територія Румунії) відбулася битва польського війська з турецько-татарськими військами.. Польське військо було цілком розгромлене. В бою загинув коронний гетьман С.Жолкевський. Татарське військо спустошило Поділля і Галичину.
Наступного 1621 року, бажаючи остаточно розгромити Польщу і пограбувати українські землі, розпочався новий похід турецького війська під проводом султана Османа ІІ.
До козаків звернувся король Речі Посполитої із проханням приєднатися до польського війська, яке після цецорського розгрому опинилося в безвихідному становищі.
Козаки, розуміючи, яку величезну загрозу становить турецько-татарська навала не тільки для Польщі, а й для України та і всієї Європи, прийняли пропозицію польського сейму про похід проти турок, але за умови, що українцям будуть забезпечені релігійні та громадські права. Польський король Жигмонт III погодився надати Україні ті права, якими вона користувалася до прийняття Люблінської унії.
Події розгортались під містом Хотин, тому ця війна війшла в історію під назвою Хотинської. Турецько-татарські війська, очолювані султаном Османом II, налічували понад 150 тис. чол. Вони почали запеклі атаки проти 40 тис.козаків і 35 тис.польських військ під м.Хотин. Упродовж усієї Хотинської війни козаки приймали на себе основний тягар турецьких атак. . Козаки майже дісталися до турецьких наметів, як пішов дощ, від якого міг змокнути порох у рушницях. Необхідно було відступити.У таборі почалося невдоволення. Козаки вимагали від Сагайдачного лишити поляків і повернутися в Україну. Тільки завдяки своєму авторитету Сагайдачному вдалося втримати козаків.
Протягом усіх боїв султан не здобув жодної перемоги, а втрати його армії дорівнювали 40% (близько 80 тис. чоловік). Цілковитий розгром турецької армії змусив султана погодитися на переговори й укладання миру з Польщею. 9 жовтня султан Осман ІІ був змушений укласти Хотинський мир.

У Хотинській битві 1621 року вирішальну роль відіграли українські козаки на чолі з Петром Сагайдачним. У цих боях гетьман Сагайдачний дістав численні поранення. 2 травня 1622 року легендарний гетьман помер у Києві. Своє майно він розділив на три частини – дружині й двом братським школам (Київській і Львівській).

Слово вчителя про значення Хотинської битви:

1. Під Хотином було розбито ілюзії турецького султана про непереможність його армії.

2. Битва показала турецькому султанові неможливість розширення його імперії за рахунок невільних європейських країн.

3. Військову могутність турецької імперії було підірвано.

4. Вирішальну роль у перемозі над турками у Хотинській війні належить українським козакам. Їхні воєнна тактика, чудовий вишкіл, хоробрість, стійкість стали великою перешкодою для турецького війська.

V. Рефлексія
Сюрприз груп

І група. Презентація книги.
Ми вирішили презентувати книгу «Гетьмани України».
Візьміть до рук цю книгу.
Обережно перегорніть сторінку за сторінкою…
Вражає, правда?
Перед вами промайне історія козацтва від зародження і до зруйнування.
Повстання мужніх козаків: Косинський, Наливайко, Самійло Кішка, Сулима…
І гетьмани славетні повстануть перед вами…
Перегорніть сторінку за сторінкою.
Вражає, правда?
Козацькі думи і пісні відчути час і дух епохи допоможуть.
Й зрозуміти, життя – постійна боротьба за Батьківщину, волю і добро.

ІІ група. Ми пропонуємо рекламу туристичного агентства «Подорож до Хотинського замка».
( презентація Хотин)

ІІІ група. Ми підготували тестові завдання з теми «Морські походи козаків. Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний». Пропонуємо з ними попрацювати на початку наступного уроку.

VІ. Підсумки уроку.
Вчитель. Діти, ви готові відповісти на проблемне питання: “Як в першій чверті 17 ст. змінилась роль українського козацтва в суспільстві?”
(В першій чверті 17 ст. українське козацтво набирає сили і вже не лише відбиває татарсько-турецькі набіги на українські землі, а й здійснює далекі сухопутні та морські походи до Криму та Османської імперії; в ході Хотинської війни козацтво показало, що має значний вплив на хід міжнародних подій, стає важливим чинником на міжнародній арені; у ньому вбачали захисника християнської цивілізації від наступу ісламського світу)
VІІ. Домашнє завдання.
Категорія: Методична робота | Додав: МЄМ (12.11.2012)
Переглядів: 3248 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
-
Головна » »
Переглядів: | Додав:
Міні профіль
Гость

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:12:47

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Наша адреса

51800

Дніпропетровська обл.

Петриківський район

смт. Петриківка

вул. Шевченка б.3

тел. 2-17-85
Щоденик
Електронні щоденники
 «Для Вас батьки»
Сайти Петриківщини
Пошук
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024