Психологічна служба в системі навчально-виховної роботи школи Мета психологічної служби: забезпечення умов, які сприяють психологічному та особистому розвитку кожного учня,своєчасної реалізації вікових та індивідуальних можливостей учнів, здійснення психолого-педагогічної корекції. Основні напрямки діяльності психологічної служби школи: психодіагностична робота; консультаційна робота; корекційно-відновлювальна робота; психологічна просвіта; організаційно-методична робота; зв’язки з громадськістю.
Психодіагностика спрямована на поглиблене психолого-педагогічне вивчення учня, його індивідуальнихособливостей, причин порушень у його навчанні та поведінці. За наслідками обстеження формуються висновки тарекомендації. Консультаційна робота спрямована на формування у педагогів, батьків, учнів необхідних знань із закономірностей психофізіологічного розвитку дітей на різних вікових етапах, подолання кризових ситуацій, надання практичних порад зпитань виховання особистості в сім’ї, попередження можливих порушень у становленні особистості. Корекційно-відновлювальна робота – це комплексний вплив на учня з метою подолання різного родутруднощів. З цією метою використовуються різноманітні сучасні методики психоаналізу та психокорекції. Психологічна просвіта – це пропаганда психологічних знань серед учнів, батьків, серед окремих груп учителів та педагогів в цілому. Організаційно-методична робота передбачає участь психолога в роботі методичних об’єднань, творчих груп,педагогічної ради, у розв’язанні загальношкільних завдань. Зв’язки з громадськістю спрямовані на обговорення найбільш суттєвих закономірностей та проблем соціально-психологічного розвитку особистості з учнівськими, батьківськими, учительськими громадськими організаціями. Структура роботи практичного психолога
|