Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSП`ятниця, 19.04.2024, 04:54

Петриківська філія Петриківського опорного закладу освіти І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради


Share |
Твоя мова
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Дніпропетровщина
Точний час
Храм
 СВЯТО-ПОКРОВСЬКИЙ СОБОР
Цікавинки
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика




Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Cьогодні були на сайті

Гість,

Головна » 2010 » Вересень » 13 » Підручник з історії не може бути правдивим
10:20
Підручник з історії не може бути правдивим

П'ятикласники вчаться за оновленою версією підручника "Вступ до історії України". Його автор Віктор Мисан, розповів про зміни в навчальній програмі з історії

Більшість сучасних підручників з історії не враховують досягнень і рекомендацій дитячої та підліткової психології.

Вони перевантажені навчальним матеріалом - історичним змістом. Кажу це як людина, яка в освіті вже 30 років. Хоча і завідую кафедрою всесвітньої історії в університеті, щорічно читаю кілька годин у школі. Тому знаю слабкі і сильні сторони кожного підручника з історії.

А яким повинен був бути шкільний підручник з історії?

Він не може бути правдивий, тому що історичної правди не існує, як і об'єктивної історії. Є лише факти та історична теорія - чиїсь оцінки і судження.

Тому дітей потрібно навчити розрізняти, що є фактом, а що - теорією. Хай вони знайомляться з різними оцінками цих фактів і роблять власні висновки.

У шкільному підручнику з історії має бути менше теорії, а більше джерел: фотографій, карикатур, листів, плакатів, телеграм, описів очевидців, газетних повідомлень, офіційних документів тощо.

До цих джерел необхідно підбирати завдання, щоб учні, досліджуючи їх, створювали власний авторський текст. У такому випадку шкільна історія стане предметом пізнання, дослідження. Ми отримаємо абсолютно іншу якість навчання. Саме такі підходи характерні для західноєвропейської школи.

Як відкоригували зміст програми з історії для п'ятого класу?

Змінили акценти щодо російської політики на українських землях протягом XVII-ХХ століть. Нашій східній сусідці формують новий імідж - неагресивного колонізатора.

У нову програму потрапила битва під Крутами, боротьба Української повстанської армії проти нацистів у роки Другої світової війни, суспільно-політичні події в Україні початку ХХІ століття.

Автор створює підручник на основі програми. Якщо з неї щось прибрано, то автор повинен це враховувати. Всі ми чудово розуміємо, для чого це зробили.

З 1991 року були чотири хвилі критики підручників з історії. Три з них - політичні, у 1995-му, 2005-му і 2010 році. І тільки одна - професійна: у 2008-му підручники з історії моніторив Інститут національної пам'яті.

До чого призведе часте переписування підручників з історії?

Це поганий приклад для молоді. Він формує нігілізм, песимізм, впливає на зміну цінностей. Переписування підручників - це результат відсутності стабільності. Повинно бути щось святе. Серед цього святого - наше минуле, яким би воно не було, - сумне, героїчне, драматичне, але воно наше. А так виходить, що вчора воно було одне, а сьогодні вже інше - відкориговане.

Якими бачите перспективи шкільної історичної освіти?

Трагедія нашої освіти в тому, що ми нічого не доводимо до логічного кінця. Наприклад, з 12-річною освітою. Перш ніж шукати її негативні сторони і наслідки, варто було б завершити це навчання і тоді вже давати оцінку.

Історія в сучасній школі - це галоп. Обсяг історичного матеріалу такий великий, що діти не в змозі його опрацювати, зрозуміти, засвоїти. Ось на завтра школяру потрібно прочитати три параграфа з десятками дат, прізвищ.

На повноцінне його опрацювання і засвоєння здатні лише окремі учні. Решта сім років будуть вчити історію в школі і нічого не запам'ятають. Історія, крім виховання патріота, громадянина, повинна формувати мислячу людину, розвивати її, змушувати думати та аналізувати.

У підручнику близько 20 правок

Правок у змісті автор підручника "Вступ до історії України" Віктор Мисан нарахував близько 20. Значна їх частина стосувалася російської політики в Україні:

  • словосполучення "штучний голодомор" замінили на "голодомор";
  • дописали, що до викупу Тараса Шевченка з кріпацтва мала відношення імператорська сім'я;
  • зменшений обсяг інформації про Українських Січових Стрільців;
  • прибрали легенду про золото гетьмана Полуботка;
  • відсутній матеріал про героїв Крут;
  • прибрали хід виборів президента 2004 року.

Завершується підручник хронологією 2001-го.

Автор: Олена Власова

За матеріалами: gazeta.ua

Переглядів: 587 | Додав: sohik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
-
Головна » »
Переглядів: | Додав:
Міні профіль
Гость

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:04:54

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Наша адреса

51800

Дніпропетровська обл.

Петриківський район

смт. Петриківка

вул. Шевченка б.3

тел. 2-17-85
Щоденик
Електронні щоденники
 «Для Вас батьки»
Сайти Петриківщини
Пошук
Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2024